Klasyki upiększyły Rajd Doliny Krzemionki

fot. Tomasz PłoszajW miniony piątek i sobotę w Tomaszowie Mazowieckim oraz okolicach 45 załóg wystartowało w Aspol 2. Rajdzie Doliny Krzemionki, stanowiącym m.in. czwartą rundę Historycznego Rajdowego Pucharu Polski. Najszybszą załogą z historycznych kategorii FIA był duet Adam Kacprzyk/Maciej Tworski w kultowej Lancii Delta HF Integrale. W rozegranym równolegle rajdzie okręgowym triumfował łódzki lider tegorocznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska, Mikołaj Marczyk z Sebastianem Dwornikiem w Hondzie Civic Type-R. Rajd drugi raz z rzędu w ramach Super KJS wygrali Adrian Wichłacz i Łukasz Wilczak (Mitsubishi Lancer Evo V).

W HRPP Automobilklub Tomaszowski przyjął 16 zgłoszeń. Tradycyjnie najlepsze czasy wykręcali w 500-konnym Audi Quattro, Artur Rowiński z Magdaleną Tokarską, którzy samotnie podróżowali w kategorii 5 (dla aut, których modyfikacje przekraczają regulaminowe wymogi zgodności historycznej). Pozostałe załogi klasyfikowano w kategorii 4 (rajdówki zgodne z wymaganiami FIA z epoki lat 1982-1990). Załoga wspomnianej wcześniej Lancii, Kacprzyk/Tworski oprócz generalki K4 wygrała klasę pojemnościową E4 (grupa A pow. 2000 cm3). Drudzy w ogólnym zestawieniu kategorii, Paweł Chojnacki i Ewa Habryn-Chojnacka (BMW E30 318is) stracili do zwycięzców niewiele ponad minutę, ale wygrali najliczniejszą klasę E3 (gr. A 1601-2000 cm3). Dzięki tej frekwencji debiutanci (wcześniej w HRPP jeździli tylko w kategorii Pokaz, wyrabiając licencję rajdową) wywieźli z Tomaszowa Mazowieckiego najwięcej punktów do klasyfikacji sezonu (sumę tworzą punkty za miejsca w klasie, kategorii oraz bonusowe za start, metę, wiek auta i barwy historyczne). Pozostałe stopnie podium w E3 obstawili również użytkownicy modelu E30 318is - kolejno Marcin Grzelewski/Krzysztof Niedbała (strata 10,6 sek.) i Elefant/Ernest Kornobis (+57,3). Na piątym miejscu generalki K4 Fiata 126p dowiózł doświadczony Tomasz Grychtoł z Robertem Koisarem. Przy okazji wygrali klasę najmniejszych pojemności E0 (gr. A do 1150 cm3) z Markami Mateją i Kaczmarkiem, dysponujących Wartburgiem 353WR. Rundy HRPP nie ukończyły 4 załogi, 5 zaprezentowało się w kategorii Pokaz (bez pomiaru czasu), z której już niebawem po odnowieniu lub uzyskaniu licencji na trasach pojawią się takie perły motoryzacji jak Porsche 911 SC RS (Piotra Zaleskiego) czy Mercedes C123 280CE Rallye (Adama Tomasia).

fot. Tomasz PłoszajW rajdzie okręgowym brylowały czołowe postaci Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska. Aktualni liderzy cyklu, Mikołaj Marczyk i Sebastian Dwornik wykorzystali potencjał Hondy Civic Type-R wygrywając klasyfikację generalną z najlepszą załogą wśród przednionapędówek z silnikami do pojemności 1600 cm3, Jerzym Smagałą i Konradem Giergielem w Citroenie Saxo (mistrzowie RSMŚL w Pucharze Peugeot Citroen i aktualni liderzy kategorii). Podium uzupełnili Mateusz Karzyński z Michałem Miklaszewskim w Peugeocie 106 GTI (obecnie czwarci w PPC śląskiego cyklu). Pojedynek Mitsubishi Lancerów Evo X w niezaliczanej do generalki klasie RO 4WD wygrał Tomasz Kuciński (z Tomaszem Gołębiewskim), który pokonał Wojciecha Krawczyka (z Bartłomiejem Pawlikiem), zaliczającego już drugi start w tej imprezie. Najlepszy wynik rajdu przypadł zwycięzcom klasy Gość (posiadacze licencji stopnia R), Dariuszowi Krupie z Mateuszem Martynkiem w kolejnym Lancerze Evo X. Warszawianin na 40 kilometrach oesowych o blisko 12 sekund wyprzedził ubiegłorocznych zwycięzców rajdu, Damiana Byczkowskiego i Jakuba Przedborę w legendarnym Mitsubishi Lancerze Evo VI RS. Na trzeciej pozycji wśród załóg mogących startować w mistrzostwach Polski byli Igor Pietrzak i Michał Kłos (Ford Fiesta R2) - posiadacze najszybszej "ośki" wśród "Gości".

fot. Tomasz PłoszajZ minutową przewagą rywalizację na skróconych do 3 kilometrów odcinkach Super KJS-u zwyciężyli tak jak w ubiegłym roku Adrian Wichłacz i Łukasz Wilczak (Mitsubishi Lancer Evo VI). Ich jedynych rywali w K5 (pow. 2000 cm3) - Marcina Kowala i Sebastiana Lenkowskiego wyeliminowała awaria przepustnicy Mitsubishi Lancera Evo IX już na piątkowym prologu w Tomaszowie. Za plecami Wichłacza rywalizacja była bardzo zacięta. Cztery kolejne załogi zmieściły się w 5,11 sekundy. Na podium generalki stanęli najszybsi w K4 (1601-2000 cm3) - Bartosz Kowalski z Arturem Łęczyckim (Opel Astra GSi) i wolniejsi o niecałe 2,5 sekundy Dariusz Zieliński i Adam Cebula (Renualt Clio). Za nimi uplasował się duet najlepszych załóg K3 (1401-1600 cm3) - Przemysław Krysztowiak/Jakub Machnikowski (Skoda Fabia) i Rafał Jeromin/Tomasz Kamiński (Citroen Saxo VTS). Z 17 amatorskich ekip aż 6 nie dotarło do mety.

Zarząd Automobilklubu Tomaszowskiego dziękuje wszystkim uczestnikom za wspaniałą rywalizację oraz uwagi, dzięki którym wyciągnie wnioski, aby jeszcze lepiej zorganizować kolejne edycje. Klub składa szczególne podziękowania w kierunku sponsorów imprezy, przede wszystkim firmie Aspol, jak również Multimotors, Tezana, Kumart, Motorsporter.com, Top-Gum, Q-Med i Hotelowi Mazowiecki, gdzie zakończono imprezę. Przeprowadzenie zbierających bardzo dobre recenzje odcinków specjalnych było możliwe dzięki uprzejmości gmin Rzeczyca i Czerniewice oraz miastu i powiatowi Tomaszów Mazowiecki. Zabezpieczenie 40 km prób sportowych nie byłoby możliwe bez pomocy Ochotniczych Straż Pożarnych ze wspomnianych gmin oraz OSP Białobrzegi, a także tomaszowskiej Policji, Jednostki Strzeleckiej 1002, Automobilklubu Piotrkowskiego, ŁZM Motosportklub, Team 50 Sieradz i Automobilklubu Królewskiego.

ASPOL 2. RAJD DOLINY KRZEMIONKI (15-16.07.2016)
HRPP
KATEGORIA 4
1. Adam Kacprzyk/Maciej Tworski - Lancia Delta HF Integrale 25.12,2 (1. E4)
2. Paweł Chojnacki/Ewa Habryn-Chojnacka - BMW E30 318is +1.02 (1. E3)
3. Marcin Grzelewski/Krzysztof Niedbała - BMW E30 318is +1.12,6 (2. E3)
4. Elefant/Ernest Kornobis - BMW E30 318is + (3. E3)
5. Tomasz Grychtoł/Robert Koisar - Fiat 126p + (1. E0)
6. Marek Mateja/Marek Kaczmarek - Wartburg 353WR + (2. E0)

KATEGORIA 5
1. Artur Rowiński/Magdalena Tokarska - Audi Quattro 23.25,6 (1. F4)

RAJD OKRĘGOWY
KLASYFIKACJA GENERALNA
1. Mikołaj Marczyk/Sebastian Dwornik - Honda Civic Type-R 22.35,81
2. Jerzy Smagała/Konrad Giergiel - Citroen Saxo +43,25
3. Mateusz Karzyński/Michał Miklaszewski - Peugeot 106 GTI +1.43,27
4. Wiktor Matuszewski/Joanna Szymków - Honda Civic VTI +2.09,20
5. Krzysztof Nazaruk/Alicja Gnatowska - SEAT Ibiza +2.31,04

KLASA RO 4WD
1. Tomasz Kuciński/Tomasz Gołębiewski - Mitsubishi Lancer Evo X 22.19,08
2. Wojciech Krawczyk/Bartłomiej Pawlik - Mitsubishi Lancer Evo X +22,48

KLASA GOŚĆ
1. Dariusz Krupa/Mateusz Martynek - Mitsubishi Lancer Evo X 22.13,69
2. Damian Byczkowski/Jakub Przedbora - Mitsubishi Lancer Evo VI RS +11,74
3. Igor Pietrzak/Michał Kłos - Ford Fiesta R2 +29,05
4. Adam Wojtanka/Marek Wojtanka - Renault Clio +32,59
5. Łukasz Solecki/Dariusz Gurdziołek - Peugeot 206 RC +3.10,67

SUPER KJS
KLASYFIKACJA GENERALNA
1. Adrian Wichłacz/Łukasz Wilczak - Mitsubishi Lancer Evo V 19.09,38 (1. K5)
2. Bartosz Kowalski/Artur Łęczycki - Opel Astra GSi +1.00,90 (1. K4)
3. Dariusz Zieliński/Adam Cebula - Renault Clio +1.03,32 (2. K4)
4. Przemysław Krysztowiak/Jakub Machnikowski - Skoda Fabia +1.04,98 (1. K3)
5. Rafał Jeromin/Tomasz Kamiński - Citroen Saxo VTS +1.06,01 (2. K3)
6. Michał Słupski/Mateusz Siemienkiewicz - BMW E30 318is +1.45,68 (3. K4)
7. Jagna Stankiewicz/Agnieszka Załęcka - BMW E30 318is +1.52,95 (4. K4)
8. Aleksander Bogusławski/Tomasz Rusinek - Fiat Seicento +2.48,05 (1. K2)
9. Konrad Melon/Łukasz Skorupiński - Fiat Seicento +3.44,34 (2. K2)
10. Tomasz Bojanowicz/Piotr Niemyjski - Citroen C2 +3.52,42 (3. K3)
11. Przemysław Sawicki/Martyna Drausal - Ford Fiesta +14.28,89 (5. K4)

Sponsorzy

Aixam Multimotors

Tezana

 

 

logo kumart 

 moya logo

kia 

 

tano

logo profi auto aspol 

logo TOP GUM 

  

Partnerzy

 

gd gl gm gmina mniszków gs po ptm umwo umwtm